Dialogmøder

Grænseforeningens Kulturmødeambassadører tilbyder dialogmøder til hele landet.

Identitet, nationalitet og medborgerskabdette og meget andet kommer vi omkring på et dialogmøde.

Dialogmøder er et tilbud for alle der er interesserede i at blive udfordret på og oplyst om kulturmøder og mindretal. Vores primære målgrupper er uddannelsesinstitutioner, foreninger og arbejdspladser. Men vi kommer også ud til konferencer og lign.

Kulturmødeambassadørerne er uddannede til at facilitere en åben og konstruktiv dialog med udgangspunkt i vores egne personlige fortællinger og inddragende øvelser. Men vi går også i dialog med jer, om jeres erfaringer og tanker i forhold til sameksistensen minoritet/mindretal og majoriteten imellem.

Til et dialogmøde får I besøg af en håndfuld kulturmødeambassadører med forskellig mindretalsbaggrunde, f.eks. Helen (fra det danske mindretal i Sydslesvig), Lasse (fra det tyske mindretal i Sønderjylland), dansk-somaliske Ali og dansk-tamilske Sabina.

jeg er bindestregsdansker

Praktisk information om dialogmøder:

Indhold og længde varierer, da vi tilstræber at skræddersy vores produkt til hver enkelt aftager. Et typisk dialogmøde varer tre timer.

Læs mere om hvilke dialogmødetilbud vi har.

Hvis du er interesseret i at høre nærmere, kan du kontakte os her. Vi glæder os til at gå i dialog med jer!